Kirkkovaltuusto teki rakentamispäätöksen uudesta toimitilasta

Tiistaina 29.3. klo 19 pidetyssä Lumijoen seurakunnan kirkkovaltuuston kokouksessa päätettiin kaksi asiaa.  1. Uusi toimitilarakennus rakennetaan 2. Urakkatarjouskisassa edullisimman tarjouksen antanut Rakennusliike Häyrynen OY Iistä valittiin tekijäksi.
uusi kuva.jpg

Päätös uuden toimitilarakennuksen rakentamisesta ei syntynyt hetkessä eikä helpolla. Asiaa on pohdittu ja valmisteltu jo monen vuoden ajan.  Seurakunnan taloudellinen liikkumavara ei ole suuri, joten investointeja on tehtävä tarkasti harkiten.

Uuteen toimitilarakennukseen siirtyy nykyisin Lukkarinkankaan rivitalossa olevat toiminnot, eli päiväkerho, kirkkoherranvirasto ja työntekijöiden työtilat.  Yksikään työntekijä ei kuitenkaan saa omaa työhuonetta.  Neliöitä uuteen toimitilarakennukseen tulee kaikkiaan noin parisen sataa.

Puita urakka-alueelta aletaan kaataa maalis-huhtikuun vaihteessa.  Rakennustyöt alueella alkavat huhtikuun aikana.  Uusi toimitilarakennus valmistuu marraskuussa.

2016-03-29 20:59:00.0