Tiedote 18.12.2020

Pohjois-Suomen aluehallintoviraston päätökseen 17.12.2021 viitaten Lumijoen seurakunnassa toimitaan 18.1.2021 asti seuraavasti:

Jumalanpalvelukset

Jumalanpalvelukset toimitetaan ilman paikan päällä olevaa seurakuntaa. Jumalanpalvelukset ovat toistaiseksi sanajumalanpalveluksia. Niihin voi osallistua seurakunnan YouTube –kanavalla https://www.youtube.com/channel/UCTOy10cWLmK0j26GF00DDTA/featured

Kirkolliset toimitukset

Kirkollisissa toimituksissa (kaste, avioliittoon vihkiminen, hautaan siunaaminen) voi olla samanaikaisesti paikalla 10 henkilöä. Hautaan siunaamisessa voi harkinnan perusteella olla hieman enemmän osanottajia, jos lähiomaisia on enemmän. Kotikasteissa seurakunnan työntekijä ei voi jäädä kahvitilaisuuteen kastetoimituksen jälkeen.

Muistotilaisuuden, kastejuhlan tai hääjuhlan voi viettää seurakuntatalossa, jos kokonaisväkimäärä on korkeintaan 10 henkilöä.

Tilaisuuksiin tullaan terveenä, käytetään maskia ja käsidesiä ja noudatetaan turvavälejä.

Viikkotoiminta

Toiminta alkaa viikolla 4, jos koronarajoitukset silloin sen mahdollistavat.

Kotikäynnit ja yksityinen ehtoollinen

Pappi voi tehdä kotikäyntejä ja jakaa yksityistä ehtoollista pyydettäessä. Paikalla ovat vain kotikäyntiä pyytänyt henkilö ja pappi. Käynti on lyhyt ja käytetään maskeja, käsidesiä ja turvavälejä.

Lumijoella 18.12.2020 Erja Oikarinen, kirkkoherra

2020-12-18 14:35:10.0