Uusi toimitilarakennus suunnitteluvaiheessa

Lumijoen seurakuntatalon viereen rakennetavan uuden toimitilarakennuksen suunnittelu etenee.  Arkkitehtisuunnitelmat valmistuvat lähiviikkoina, jonka jälkeen rakenne-, sähkö- ja LVI-suunnittelijat viimeistelevät työnsä. Rakennustöihin päästäneen keväällä

Syksyn aikana kirkkoneuvosto ja sen asettama rakennustoimikunta tunnustelivat mahdollisuutta toteuttaa hanke KVR-urakkana, joka olisi tarkoittanut sitä, että urakoitsijan vastuulla olisi ollut paitsi rakentaminen, niin myös pääosa suunnittelusta.  Riittävää halukkuutta KVR-urakointiin ei kuitenkaan ilmennyt.

Niinpä kirkkoneuvosto päätti muuttaa urakkamuotoa.  Kaikki suunnitelmat teetetään itse ja urakkatarjouskisa rakentamisesta käydään helmi-maaliskuussa.  Mikäli urakkatarjouskilpailu tuottaa toivotun tuloksen, työt alkavat huhti-toukokuussa. Valmista pitäisi olla marras-joulukuussa 2016.

Noin 170 neliöiseen uuteen toimitilarakennukseen suunnitellaan tilat päiväkerholle, kirkkoherranvirastolle ja työntekijöille.  Käytännössä siis Lukkarinkankaan rivitalossa olevat toiminnot siirtyvät sinne.  Seurakuntatalo jää ennalleen, mutta rakennusten välille tulee sisäyhteys.

2015-11-19 15:03:25.0