Sydämellinen kiitos!

Kun katson sinua, näen lähimmäiseni. Huomaanko sinut?

punainen ruusu maljakossa

Ihan ensimmäiseksi haluan välittää sydämellisen kiitoksen Lions-väelle koko seurakunnan puolesta:

LC Liminka Lakeus, LC Liminka Liminganlahti sekä LC Liminka Kultasirkut

Teidän avullanne saimme hankittua Lumijoen kirkkoon DEFIBRILLAATTORIN eli sydäniskurin. Se on laite, jota toivon, ettemme koskaan tule tarvitsemaan, mutta silti se on laite josta olen äärimmäisen kiitollinen, että olemme sen kirkkoon voineet nyt hankkia! Se on ollut pitkäaikainen haaveeni.

Laite on nyt sijoitettuna apusakastiin, eli eteiseen, joka on kirkkosalista katsoen edessä, oikealla kädellä. Wc löytyy myös sieltä.

Ja sitten defibrillaattorista meihin ihmisiin.

Lähimmäistä voi auttaa monin tavoin. Joku ehkä pelkää tai miettii, että en voi auttaa, kun se tulee kalliiksi. Varsinkin nyt raha-asiat huolettavat monia, kun sähkön hinnat nousevat, bensa on kallista ja ruoan hintakin kipuaa koko ajan ylöspäin.

Nyt toivonkin, että unohdat raha-asiat hetkeksi ja mietit avoimin silmin mikä voisi olla minun juttuni, jolla voisin lähimmäistäni auttaa tai huomioida. Se ei tarvitse maksaa mitään tai jos joskus jotain, niin ei sen tarvitse olla kallista.

On paljon asioita, miten voit toimia - kuuntele, hymyile, juttele, ulkoile, rukoile, laula, lue, kirjoita, soita, välitä, pysähdy, kysy mitä kuuluu?, leivo, poimi marjoja, kiitä.. Lista on aika pitkä ja keksit varmasti lisääkin.

Lähimmäiselle usein parasta on se, että olet läsnä ja lähellä. Kiitos, kun olet!

Tällaisia ajatuksia nousi mieleeni viime sunnuntain teemasta: lähimmäinen.

Virressä 441: 3-4 lauletaan:

Ken on tässä lähimmäinen
ensimmäinen,
ehtii toisen vierelle?
Ken nyt tarttuu arkaan käteen,
hymyn säteen
antaa nousta kasvoille?