Hulevesikaivot hautausmaalle ja seurakuntatalolle

Tänä keväänä sulamis- ja sadevedet ovat aiheuttaneet lammikoita hautausmaan uudelle alueelle ja seurakuntatalon pääoven edustalle.  Molemmat ongelmat pyritään ratkaisemaan rakentamalla hulevesi-imeytyskaivot.
hautausmaa_S.jpg

Hautausmaalla sulamisvedet aiheuttivat kevättulvia pääportille ja nurmialueelle portista oikealle.  Ongelma päätettiin ratkaista hulevesi-imeytyskaivolla.  Kaivo rakennettiin äitienpäivän aattona.  Betonisia kaivonrenkaita asennettiin alavimmalle paikalle kiviaidan lähettyville.

Seurakuntatalon pääoven edustalle kerääntyy sade- ja sulamisvesiä. Ongelma on ollut olemassa ennenkin mutta se on korostunut asfaltin reunakivien asennuksen jälkeen.  Reunakivi ohjaa sadevettä seurakuntatalon edustalle maantieltä asti.  Ongelma ratkaistaan kesän aikana rakentamalla ongelmakohtaan hulevesitunneli ja imeytyskaivo.

Mon May 15 15:45:00 EEST 2017