Urkukonsertti: J.S. Bachin musiikkia

la 4.5. klo 18.00 – la 4.5. klo 19.30
Kuva urkuri Christian Ahlskogista sekä J.S. Bachista.

Kirkko

J.S. Bachin urkukoraaleja, laajempia teoksia ja virsiä. Christian Ahlskog, urut. Mukana Lumijoen kirkkokuoro ja Suvilinnut-kuoro.

Konsertissa kuullaan urkuri Christian Ahlskogin soittamana laaja kattaus J.S. Bachin urkutuotantoa: virsisävelmiin pohjautuvia urkukoraaleja sekä esimerkiksi Triosonaatti IV e-molli ja juhlava "doorinen toccata" (Toccata ja fuuga in d). Luvassa on myös Lumijoen seurakunnan kirkkokuoron ja Suvilinnut-kuoron laulua sekä yhteisvirsiä. Suvilinnut-kuoroa johtaa Kirsi Klaavo, mukana on myös kanttori Emilia Soranta.

Pääset seuraamaan urkurin soittoa reaaliaikaisesti videokuvan välityksellä, joka heijastetaan kirkon etuosaan.

Konsertti on osa Bach Complete -konserttisarjaa, jossa Christian Ahlskog esittää kaikki Johann Sebastian Bachin urkuteokset vuosien 2023-2025 aikana. 19 pääkonsertin lisäksi pidetään rinnakkaiskonsertteja eri kirkoissa.

Konserttiin on vapaa pääsy. Käsiohjelma 5€ (käteinen ja MobilePay). Konsertin kesto 75min.

Järjestää Lumijoen seurakunta.

Tervetuloa!

Christian Ahlskog on opiskellut urkujensoittoa Pietarsaaressa, Helsingissä ja Amsterdamissa. Lisäksi hän on perehtynyt cembalon- ja klavikordinsoittoon sekä urkuimprovisaatioon. Ahlskog toimii urkulehtorina ja kirkkomusiikin linjajohtajana Oulun Konservatoriossa. Hän on myös mukana useissa urkurakennushankkeissa konsultin ja valvojan tehtävissä.

Christian Ahslkog Linkki avautuu uudessa välilehdessä

kanttori