Ristin juurella

”Juurella ristin seison ihmetellen maailmaa. On Luojan luomaa täydellistä, meri sekä maa. Äärelle sanan suurimman, pysähdyn, rauhaa tunnen vaan ja laineet hiljaa jatkavat taas kulkuaan.."

Rauhan Tervehdys lehden kolumnissa 1.8.2019:

Kesällä on aikaa ihastella ja ihmetellä kaikkea sitä minkä keskellä saamme elää ja antaa unelmien ja haaveiden nousta pintaan. Istumme laiturilla, seisomme rantakivillä ja katselemme iltanuotiota – täydellinen hetki ajatuksille.

Tänä kesänä huomaan ajattelevani omaa nuoruuttani ja peilaan sitä tyttäreni elämään, sillä hän on juuri nyt siinä elämän ihanassa vaiheessa, jolloin kaikki on alussa, unelmat ja haaveet selkeänä mielessä ja elämä avoinna.

Itselleni nuoruus oli innokasta aikaa yhdessä ison kaverijoukon kanssa. Gospelkonsertit ja hengelliset tapahtumat vetivät puoleensa. Matkat eivät olleet esteenä, vaan me pääsimme kulkemaan ja osallistumaan. Ja näin jälkikäteenkin ajateltuna, tuolla kaikella on ollut iso merkitys elämässäni!

Ja nyt kun kesällä oma tyttöni asteli kirkon käytävää valkoisessa albassaan, niin tuo oma nuoruus nousi voimakkaasti mieleen. Näen meissä paljon samaa. Samat asiat kantavat ja kiinnostavat. Äitinä tuen, kuljetan ja kannustan pitämään siitä hyvästä kiinni, sillä tiedän sen merkityksen. Iloiten seuraan häntä hänen innostuksessaan ja unelmissaan. Ja joskus kun vastustaa, niin silti kannattaa uskoa ja rukoilla johdatusta hyvään huomiseen ja haaveiden toteutumiseen. Isä kuulee kyllä ja vastaa.

Vedet silmissä seisoin rannalla ristin juurella ja katselin tytärtäni unelmansa äärellä – laulamassa omaa lauluaan:

– Ja laulun päätteeksi totesi: Tämä on täydellinen tänne!

Näin laulu sai täyden hyväksynnän ja nyt on aika viedä unelmaa eteenpäin studion kautta rannoille ja ihmisten sydämiin.

Usko sinäkin unelmiisi ja kulje niiden kanssa eteenpäin Taivaan Isän suojeluksessa!

diakonissa-seurakuntasihteeri Lumijoen seurakunta

2019-08-05 16:22:00.0