Muutoksia seurakunnassa

Lumijoen seurakunta juhlii nyt 100-vuotista taivaltaan. Yhä edelleen jatkamme itsenäisinä ja sitä aiomme juhliakin tässä vuoden aikana! Mutta ei pelkkää juhlaa, vaan muutoksiakin tuli vuoden vaihteessa.

Muutoksia ja seurakunnan 100-vuotista juhlintaa

Lumijoen seurakunta juhlii tänä vuonna 100-vuotista taivaltaan. Yhä edelleen jatkamme itsenäisinä ja sitä aiomme juhliakin tässä vuoden aikana! Ja ensimmäinen juhlatapahtuma onkin Marianpäivänä su 18.3. klo 14 Lumijoen kirkossa. Tornion kaupunginteatteri ja sen näyttelijä Pauli Mahlamäki esittää silloin maineikkaan sooloesityksenä Markuksen evankeliumin. Esitys kestää 2 tuntia ja siinä on yksi väliaika. Väliajalla kahvia ja kakkua seurakuntatalossa, josta tuotto menee Yhteisvastuukeräyksen hyväksi. Toivomme runsasta osanottoa!

Mutta ei pelkkää juhlaa, vaan muutoksiakin tuli vuoden vaihteessa.

Vuoden alussa seurakuntamme liittyi Oulun aluekeskusrekisteriin, johon kuuluvat nyt Lumijoen lisäksi Hailuodon, Keminmaan, Pellon, Siikalatvan, Tervolan, Utajärven ja Oulun seurakunnat. Aluekeskusrekisteri hoitaa nyt kirkonkirjojen pitoon liittyvät tehtävät - tarkoittaen tietojen tallentamisen Kirjuriin (jäsentietojärjestelmäämme) sekä tietojen luovuttamisen Kirjurista ja vanhoista kirkonkirjoista sekä perhelehdiltä.

Lähinnä tämä muutos näkyy seurakuntalaisten suuntaan siinä, että virkatodistukset tehdään Oulussa eikä enää paikanpäällä Lumijoen virastossa ja että virkatodistukset tilataan nyt suoraan Oulusta p. 08 316 1303 tai verkossa osoitteessa: https://lomakkeet.evl.fi/oulun-seurakunnat/virkatodistusLinkki avautuu uudessa välilehdessä Virasto kuitenkin säilyy Lumijoella ja palvelemme seurakuntalaisia entiseen tapaan. Toivommekin, että seurakuntalaiset siellä poikkeavat jatkossakin sekä asiasta, että myös ihan muuten vaan - ohikulkiessaan.

Toinen muutos juhlavuonna on se, että kirkkoherra Markku Tölli on nyt jäänyt loppulomilleen ja lomien jälkeen hän sitten siirtyy Limingan seurakuntaan. Maaliskuussa 12.3 saamme määräaikaiseksi kirkkoherraksi Erja Oikarisen Oulusta. Erja on Lumijoella kirkkoherrana vuoden loppuun saakka. Tulehan tutustumaan Erjaan.

Loppuvuodesta on sitten kaksien vaalien aika eli seurakuntavaalit = luottamushenkilövaalit sekä kirkkoherran vaalit. - Nyt onkin hyvä aika alkaa miettimään, että alkaisitko ehdokkaaksi seurakuntavaaleihin?

2018-02-06 23:22:01.0