Kesäisiä ulkoilmajumalanpalveluksia

Lumijoella kokoonnutaan kesäisiin ulkoilmajumalanpalveluksiin neljä kertaa. Ulkona luonnossa on oma tunnelmansa, joskin myös omat vaivansa: koleus, sade, tuuli, sääsket ja linnunkakkojen sotkemat penkit.

Kesän ensimmäinen ulkoilmajumalanpalvelus -rantakirkko -  pidettiin Lumijoen Varjakassa juhannuksen jälkeen. Sateinen ja kolea sää kuitenkin pakotti kirkkoväen siirtymään Hailuotolaivan uumeniin.

Sunnuntaina 9.7. kokoonnuttiin "laululliseen jumalanpalvelukseen" kirkkopuistoon sankarihautojen vierelle.

Rantakirkon ohella perinteeksi on jo tullut kokoontua hautausmaalle jumalanpalvelukseen.  Elokuun 6:ntenä jumalanpalvelus pidetään hautausmaalla, ruostuvan ristin äärellä klo 11. Jumalanpalveluksen jälkeen teemme hautausmaalla vielä pienen hautausmaakierroksen.

Kesän viimeinen ulkoilmajumalanpalvelus liittyy Lumijoki-päiviin. 13. elokuuta klo 13 pidetään kesän toinen rantakirkko Varjakassa, Hailuotolaivan vierellä.  Lumijoen kunta tarjoaa kirkkokahvit.

Tervetuloa ulkoilmajumalanpalveluksiin.

2017-07-07 15:14:01.0